Leírás
Az Ősz lovasai négy játékból álló sorozatunk első része. Egy fiatal lány történetét meséli el, aki a nemzetközi lovassport versengő világában a tökéletességre törekedve a legjobbakkal kívánja összemérni erejét a hírnévért és a sikerért. A játék azzal kezdődik, hogy megérkezel a jorviki istállóhoz, ahol megtanulod a lovaglás alapjait és azt, hogy hogyan kell gondoznod a lovadat. Hamarosan megkaphatod első lovadat, és elsajátíthatod a lovaglást. Újabb és újabb kihívásokat kell leküzdened – mindegyik egy-egy lehetőséget kínál arra, hogy indulási jogot szerezhess a nemzetközi lovasverseny döntőjében: a Claymore-próbán. A nemzetközi lovas bajnoki cím elnyerésére törekedve felfedezheted Jorvik világát, és elsajátíthatod a távlovaglás, a tereplovaglás és az ugratás fogásait! Barangolásaid során találkozol a helyiekkel, akik segítséget kérnek tőled, és ha segítséget nyújtasz nekik, viszonzásul elnyerheted hálájukat és támogatásukat.
Képes vagy arra, hogy egy ismeretlen lovászlányból nemzetközi bajnokká válj?
Vállalod a veszélyeket a dicsőségért és a győzelemért?
Üdvözlünk az Ősz lovasai között!
Kapcsolatfelvétel a szereplőkkel
Felkiáltójel jelzi, hogy éppen kivel beszélsz, illetve kivel kell kapcsolatba lépned. Vidd felé a kurzort, amíg meg nem jelenik a buborék a felkiáltójellel (ha elszürkül, túl messzire húztad – vidd közelebb!). Most kattints a bal egérgombbal. Ekkor megnyílik a feladatválasztási ablak, ahol kiválaszthatod, hogy melyik feladatról akarsz beszélni az adott személlyel. A párbeszéd végén megjelenik a kérdés, hogy elfogadod-e a feladatot. Ha elfogadod a feladatot, az bekerül a feladatnaplóba, ha elutasítod, akkor egy másik alkalomra marad.
A felkiáltójelek és a feladatnevek színe eltérő, attól függően, hogy mit ajánl fel az adott személy.
Sárga: Feladatot adó szereplő
Szürke: Szereplő, akinek a feladatát még nem teljesítetted
Zöld: Szereplő olyan feladattal, amelynek feltételei teljesültek – ez a feladat a feladatválasztási ablakban választható ki
Kék: Szereplő megismételhető feladattal.
Menüsor
A képernyő alsó részén egy menüsort látsz több ikonnal, amelyekre rá lehet kattintani.
Csillag: Kinyitja a trófeás szekrényt
Könyv: Kinyitja a feladatnaplót
Hátizsák: Hozzáférés a készletedhez
Személy: Adatlapod megnyitása
Ló: A lovad adatlapja
Nyíl: Vissza a főmenühöz
A térkép
A lópatkó közepén, a képernyő jobb felső sarkában van a térkép. Rákattintva nagyíthatod a térképet. A bezáráshoz kattints rá még egyet. A + és – jelekre kattintva is nagyíthatsz vagy kicsinyíthetsz. A térképen pontokat látsz, amelyek személyeket, tárgyakat, ellenőrző pontokat és mentési pontokat jelölnek. Az M gombbal megnyithatod és be is zárhatod a térképet.
Sárga pont: Feladatot adó szereplő
Szürke pont: Szereplő, akinek a feladatát még nem teljesítetted
Zöld pont: Szereplő olyan feladattal, amelynek feltételei teljesültek
Kék pont: Szereplő megismételhető feladattal.
Narancssárga pont: Tárgyak a feladat elvégzéséhez
Fehér pont: Ellenőrző pont
Lila pont: Mentési pont
Tárgyak kezelése
Ha felveszel egy tárgyat vagy kapcsolatba kerülsz vele, a kurzor kézzé változik (az aktuális feladatban használt tárgyak csillognak, ez jelzi, hogy hozzájuk lehet érni). A bal egérgombbal kattintva veheted fel/léphetsz vele kapcsolatba. Ha rákattintasz, elindul az állapotjelző. Ha az állapotjelző sáv 100%-ot mutat, végrehajtottad a feladatot. Ha tárgyról volt szó, bekerül a készletedbe.
Feladatnapló
A feladatnaplód tájékoztatást ad az aktuális feladatodról. A bal egérgombbal a feladat nevére kattintva részletes információ jelenik meg a feladatról. Sárgával van szedve a folyamatban lévő feladat, zölddel pedig az, ahol csak annyi a dolgod, hogy elvidd.
Lovaglás
Ha a kurzort a ló felé mozgatod, nyereggé változik, ekkor megérintheted a lovat. A bal egérgombbal kattintva felszállhatsz a lóra, illetve leszállhatsz róla.
FONTOS! A ló néha akkor is lassít vagy gyorsít, ha te nem utasítod. Figyelj, és gyorsan reagálj, hogy mindig a te akaratod szerint haladjon! Ha a sebességmérőn a nyíl villogni kezd, az azt jelenti, hogy a lovad változtat a tempón. A W billentyű lenyomásával fenntarthatod az aktuális tempót.
FONTOS! Nem ülhetsz lóra, ha nincs megfelelő ruházatod. A kobak mindig kötelező!
FONTOS! Elsőre nehéznek tűnhet a ló irányítása, azonban ahogy egyre jobb lovassá válsz és egyre ügyesebb vagy, úgy válik egyre egyszerűbbé a lovaglás, és a lovad is jobban engedelmeskedik a parancsaidnak.
FONTOS! Más módon is irányíthatod a lovadat és a játékost:
Csutakolás
A csutakoláshoz kefét kell használnod. A készletedben kattints a bal egérgombbal a kefére, ekkor a kefe kurzorrá változik. Húzd a kefét a ló oldalához. Ne feledd, hogy közel kell menned a lóhoz, hogy kapcsolatba kerülj vele. Ha az ikon zölddé válik, megkezdheted a csutakolást. Ekkor elindul a cselekvés állapotjelzője. Akkor fejezheted be a csutakolást, ha az állapotjelző 100%-ot mutat; ekkor a lovad is tisztább lesz, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen tiszta. Ha a lovad nagyon koszos, előfordulhat, hogy többször is le kell csutakolnod!
Etetés
Különböző takarmányokkal etetheted a lovad (például szénával, különböző füvekkel és más eledelekkel, amit a lovak szeretnek). A készletedben kattints a bal egérgombbal a takarmányra, ekkor az kurzorrá változik. Húzd a kurzort a ló szájához. Ne feledd, hogy közel kell menned a lóhoz, hogy kapcsolatba kerülj vele. Ha az ikon zölddé válik, megkezdheted az etetést. Ekkor elindul a cselekvés állapotjelzője. Akkor fejezheted be az etetés, ha az állapotjelző 100%-ot mutat. Ha a lovad nagyon éhes, előfordulhat, hogy többször meg kell etetned, hogy jóllakjon!
Itatás
Vízzel kell megitatnod a lovad. Vödörrel hozz vizet a kútból. A készletedben kattints a bal egérgombbal a vödörre, ekkor az kurzorrá változik. Húzd a kurzort a ló szájához. Ne feledd, hogy közel kell menned a lóhoz, hogy kapcsolatba kerülj vele. Ha az ikon zölddé válik, megkezdheted az itatást. Ekkor elindul a cselekvés állapotjelzője. Akkor fejezheted be az itatást, ha az állapotjelző 100%-ot mutat. Ha a lovad nagyon szomjas, előfordulhat, hogy többször is meg kell itatnod!
Almozás
Az almozáshoz lapátot kell használnod. A lapát rendszerint az istállóban van. A készletedben kattints a bal egérgombbal a lapátra, ekkor az kurzorrá változik. Húzd a kurzort az alom felé. Ne feledd, hogy közel kell menned az alomhoz. Ha az ikon zölddé válik, megkezdheted az almozást. Ekkor elindul a cselekvés állapotjelzője. Akkor végeztél az almozással, ha az állapotjelző 100%-ot mutat. Az istállóban gyakran nagyon sok kosz halmozódik fel, és mindet ki kell hordanod!
Bevásárlás
Vásárláskor kattints a boltos melletti pultra. Ezzel kinyitod a boltot. A vásárláshoz csak kattints a kívánt árura, és húzd be a készletedbe. Az áru ára az istállópontoknál látszik. Válaszolj „Igen”-nel, ha be akarod tenni a készletbe az árut. Az áruk eladásához húzd át az árut a készletedből az „Eladás”-hoz a boltban.
Ló vásárlás
Ha lovat akarsz váltani, menj az istállóba, és kattints rá valamelyik lóra. A felugró ablakban információkat olvashatsz a lóról. Az OK gombra kattintva a jelenlegi lovadról átszállsz a kiválasztott lóra.
Készlet
A készletek között őrzöd az összes tárgyadat. Ha a készleted tele van, és mégis új tárgyakat akarsz betenni, meg kell szabadulnod néhány tárgytól. Dobd a szemetesbe. Ha a készletedben egy tárgyra kattintasz, a kurzor átvált erre a tárgyra. Ha a kurzort egy szereplő, egy ló vagy egy terület felé húzod, és bíborszínűre vált, akkor a tárgy/eszköz alkalmas arra, hogy kapcsolatba lépj a szereplővel, lóval vagy területtel. Bal egérgombbal felveheted a kapcsolatot. Mi sem egyszerűbb!
Játékos adatlapja
Négy különböző készséged van. Ugratás, lovaglás, parancs és ápolás. Az ugratással könnyebben veszed az akadályokat, a lovaglással gyorsabban és tovább hajthatod a lovad, a paranccsal jobban tudod irányítani a lovad, az ápolással pedig gyorsabban tudod etetni, itatni és csutakolni a lovad. A készségek értéke 0 és 100 között lehet. Javíthatod készségeidet, ha egy szinttel feljebb lépsz. Ezt a feladatok teljesítésével érheted el, amelyek során tapasztalatokat szerzel. Az aktuális szintet és a következő szinthez szükséges tapasztalatot az adatlap tartalmazza.
Az adatlapon egyben fel is szerelheted magad. Húzd át a tárgyakat a megfelelő pozícióba az adatlapon. A változás azonnal látható!
A lovad adatlapja
Az adatlapon láthatod a lovad erejét, kitartását, gyorsaságát, idomítottságát és egészségi állapotát.
Erő: meghatározza, milyen magasra tud ugrani a ló.
Kitartás: meghatározza, mennyi ideig tudja tartani a sebességét.
Gyorsaság: meghatározza, milyen gyorsan tud haladni.
Idomítottság: meghatározza, hogy reagál a ló a jelzéseidre.
Ez a négy jellemző kiindulási érték, azaz ezekkel kapod meg a lovat. Edzéssel javíthatod lovad tulajdonságait. Viszont értékük nem léphet túl egy maximális szintet.
Az egészségi állapot négy dologból tevődik össze
Szomjúság: itatással csillapítható
Éhség: etetéssel csillapítható
Kimerültség: pihenéssel vagy lassítással orvosolható
Tisztaság: csutakolással javítható Ha nem jó a ló egészsége, akkor nem képes gyorsan haladni.
Az adatlapon felszerelheted a lovadat is. Húzd át a tárgyakat a megfelelő pozícióba a ló adatlapján. A változás azonnal látható!
Magasabb szint
Most első alkalommal léptél magasabb szintre. Kiválaszthatod, hogy melyik készségedet akarod javítani. Nyisd meg az adatlapot, és bal egérgombbal kattintva vagy a készség melletti + jellel növelheted azt, amiben jobb akarsz lenni.
Napszakok változása
Sötétedés után is folyathatod a játékot, mivel azonban minden szereplő aludni ment, másnap reggelig várnod kell az új feladatra vagy a teljesített feladatok elszámolására. Ha éjjel nem akarsz játszani, keress egy mentési pontot, majd válaszd a Mentést és az Alvást.
Verseny
A nyilakkal jelzett ellenőrző pontok között haladj át. Ha átmentél az egyik nyílon, indulj a következő felé. Akkor nyerted meg a versenyt, ha az összes ellenőrző ponton a helyes sorrendben áthaladva a megadott időn belül végigmentél a pályán!
Ugratás
Ügetés vagy gyorsabb lépegetés közben a szóközbillentyűvel ugrathatsz. Az ugratási próbán a nyilakkal jelzett helyes sorrendben ugrasd át az akadályokat (ezek az ellenőrző pontok), és döntsd meg szintidőt.
Tereplovaglás
A tereplovaglási versenyen át kell ugratnod az összes akadályon (ezek az ellenőrző pontok), mégpedig a helyes irányból, azaz a fekete zászló legyen a jobb oldaladon, a fehér a balon. A következő akadályt nyilak jelzik. A szintidőn belül ugrasd át az összes akadályt, és érj be a célba!
Távlovaglás
A távlovaglás a lovasverseny egyik klasszikus formája: hosszú távú verseny nehéz terepen. Annyiban hasonlít a szokásos versenyhez, hogy nyilak jelzik az ellenőrző pontokat. Ha átmentél az egyik nyílon, indulj a következő felé. Akkor nyerted meg a távlovaglást, ha az összes ellenőrző ponton a helyes sorrendben áthaladva a megadott időn belül végigmentél a pályán!
Táplálékfelvétel
Ha olyan feladatot teljesítesz, amelynek során élelmet vittél a lovadnak vagy mások lovának, a későbbiekben bárhol felveheted ezt az élelmet. Ne feledd, hogy érdemes élelmet vinni magaddal a lovadnak, ha netalán megéhezne!
Istállópontok
Az istállópont a Star Stable fizetőeszköze. A feladatok sikeres teljesítésével nyerhetsz istállópontokat, vagy pedig árukat kell eladnod a boltban.
A játék betöltése és mentése
A főmenübe kilépve a program megkérdezi, hogy menteni akarod-e a játékot; az „Igen” válasz kiválasztásával mentheted a játékot. Az elmentett játék betöltéséhez válaszd a főmenüben a „Játék betöltése” parancsot, válaszd ki a betölteni kívánt játékot (fel van tüntetve az a szereplő, akivel játszottál, valamint az utolsó mentés időpontja), majd kattints a „Betöltés kiválasztva” pontra. A játékot otthon, a jorviki istállóban mentheted el, néha külön falvakban vagy más helyszíneken is (például a vadonban lévő búvóhelyeken). Ezzel elmented az eddigi eredményeidet, és ettől a ponttól folytathatod a játékot, ha betöltöd a főmenüből.
Támogatás
Ha segítségre van szükséged, vagy kérdéseid vannak a játékkal kapcsolatban, nézd meg a www.ponyclub.hu oldalt. A Gyakran Ismétlődő Kérdések (GYIK) pontban sok kérdésre választ találsz. Ha további segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal. Mielőtt az ügyfélszolgálathoz fordulnál, kérj segítséget felnőttektől, és tudakold meg a következőket:
- A probléma részletes ismertetése (mikor és hogyan fordul elő stb.)
- Milyen operációs rendszert használsz a játék során (Windows 2000, Windows XP)
- Milyen típusú számítógépet használsz (Dell, Compaq, HP stb.)
- A számítógép konfigurációja (processzor típusa, RAM, szabad lemezterület, a hangkártya és grafikus kártya típusa stb.)
- Ezt a legegyszerűbben úgy derítheted ki, hogy a Windows XP-ben a Start gombra kattintasz, majd kiválasztod a Futtatást, a mezőbe beírod „dxdiag” szöveget, majd az így generált szövegfájlt csatolod az e-mailedhez.
Elérhetőségek
Honlap: www.ponyclub.hu
Telefonszám: (06-1)374-3829
E-mail: info@ponyclub.hu |